Carta a Partits Politics
Benvolguts Srs/es
El passat dia 21 de gener es va entregar a la Sra. Itziar González, regidora de Ciutat Vella 3.584 signatures que van signat aquest text:
NO VOLEM CAP HOTEL NI CAP APARCAMENT AL COSTAT DEL PALAU DE LA MÚSICA. VOLEM QUE EL SÒL QUE ES VOL DESTINAR A HOTEL SEGUEIXI SENT EQUIPAMENT DOCENT I ES RESPECTIN ELS EDIFICIS AFECTATS, CATALOGATS COM A PATRIMONI ARQUITECTÒNIC.
Aquestes signatures van ser recollides sense fer gran desplegament de mitjans, però és que cada dia més veïns estan en contra de la continua conversió dels nostres barris en parc temàtic per a turistes.
Per recollir i potenciar aquest opinió l’11 d’octubre del 2008 es va constituir la Xarxa Veïnal de Ciutat Vella, de la qual us enviem el manifest constitutiu.
El proper 24 de febrer es reuneix la Comissió Consultiva de Promoció Econòmica i Ocupació on es parla del Pla Estratègic de Turisme i altres temes relacionats amb el turisme i el dia 25 la comissió consultiva d’Urbanisme parla de la modificació del PGM a fi de que tres finques del C. St. Pere més Baix, que no tenen cap mitgera entre elles i els seus patis, per tan molt adients per a les funcions d’escola i actualment qualificats d’equipament docent, passin a ser un hotel promogut per la Fundació Orfeó Català- Palau de la Música. Una fundació privada que ja ha rebut i rep ajuts de varies institucions i entitats però que ara vol també dedicar-se a una operació de clara especulació urbanística amb l’ajut de l’ajuntament de Barcelona. Certes persones volen justificar aquesta operació dient que permetrà fer obres de millora a l’Escola Comtal de La Salle. És una millora social reduir el solar d’una escola i eliminar tres edificis amb els seus patis? És una millora fer un gimnàs soterrani? Destruir l’interior d’una capella qualificat de bé patrimonial? Fer un aparcament al costat d’una escola i al palau de la Música? És pot anomenar participació ciutadana a una consulta que considera com a invariable fer hotel on ara hi ha una escola? És que no hi ha prous hotels a Ciutat Vella? És que ens volen fer fora dels nostres barris?
Aquesta modificació del PGM seria un pas important per seguir transformant Ciutat Vella en el que els veïns i veïns no volem. Esperem que els seus representants polítics es manifestin en contra de tal modificació a la Comissió Consultiva del dia 25 i qualsevol altre acte relacionat amb el tema. Igualment esperem que afavoreixin les reivindicacions veïnals formulades en el nostre Manifest de la Xarxa Veïnal respecte a la Comissió del dia 24 i a qualsevol acte en el futur relacionat amb el turisme.
Esperant que atenguin la nostra petició, rebi una cordial salutació
AAVV Casc Antic
Veïns en Defensa de la Barcelona Vella.
Barcelona 20 de febrer del 2009

